Skip links

ژئوتکستایل نبافته و ژئوتکستایل بافته شده

ژئوتکستایل بافته

ژئوتکستایل های بافته شده از بافتن الیاف پلی پروپیلن یا پلی استر در کنار هم ساخته می شوند. استفاده از این الگوی متقاطع پارچه را فوق العاده قوی می کند اما قابلیت زهکشی آن را در مقایسه با انواع نبافته محدود می کند.

ژئوتکستایل بافته شده
ژئوتکستایل بافته شده

این نوع ژئوتکستایل ها عمدتاً برای عملکردهای جداسازی و تقویت استفاده می شوند. استحکام و ویژگی‌های سختی ژئوتکستایل بافته شده، به آن استحکام کششی بالایی می‌دهد و آن را برای استفاده در جاده ها، پارکینگ‌ها و سایر کاربردهایی که غشای با استحکام بالا اما اقتصادی ضروری است، مناسب می‌سازد.

انواع تکستایل بافته شده بر اساس استحکام کششی آن ها که مقاومت در برابر شکستگی تحت کشش است، دسته بندی می شوند و انواع مختلفی از این محصول وجود دارد.

ژئوتکستایل نبافته

ژئوتکستایل نبافته مواد نمدی مانندی هستند که از الیاف پلی پروپیلن یا پلی استر ساخته می شوند. با این حال ، به جای بافتن دو قطعه از مواد با هم ، الیاف با سوزن در هم تنیده می شوند. برخلاف نوع بافته شده که با استحکام کششی دسته بندی می شوند، ژئوتکستایل های نبافته بر اساس وزن دسته بندی می شوند.

منسوجات نبافته
منسوجات نبافته

اگرچه نوع نبافته استحکام کششی کمتری نسبت به نوع بافته شده دارد، اما همچنان استحکام، دوام و خواص زهکشی عالی را ارائه می دهد. نوع نبافته پارچه‌ای شبیه نمد است که با اتصال حرارتی پلی‌پروپیلن یا مخلوطی از الیاف پلی‌پروپیلن و پلی‌استر ساخته می‌شود.

برش این نوع پارچه ژئوتکستایل (نمد ژئوتکستایل) آسان‌تر است، نفوذپذیری آب بالایی دارد و در طول زمان استحکام خود را از دست نمی‌دهد، این امر آن را برای استفاده در زیر گذرگاه‌ها و جاده‌ها و در سیستم‌های زهکشی آب‌های بارانی و زمینی، جایی که به تثبیت طولانی‌مدت زمین و فیلتراسیون نیاز است، ایده‌آل می‌کند.

ژئوتکستایل نبافته و بافته شده
ژئوتکستایل نبافته و بافته شده

تفاوت انواع بافته شده و نبافته

منسوجات بافته شده و منسوجات نبافته در کاربردهای مشابه استفاده می شوند که منجر به سردرگمی می شود. ساده ترین راه برای تشخیص تفاوت بین ژئوتکستایل بافته شده و نبافته، ویژگی های فیزیکی آن است. ژئوتکستایل‌های نبافته مانند نمد به نظر می‌رسند.

به طور کلی، منسوجات بافته دارای استحکام بالاتری هستند، در حالی که منسوجات نبافته دارای سرعت جریان و گذردهی بالاتری هستند.

شرکت عایق کار تولید کننده انواع ژئوتکستایل پلی استر و پلی پروپیلن با استاندارد های بین المللی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان و خرید انواع ژئوتکستایل با ما در تماس باشید.